Venčac (659m), Bukulja (696m) 20.03.2011.god.

Zbog kiše, koja je padala celu noć, raspoloženje i ,,borbeni” moral okupljenih na železničkoj stanici nije bio baš na nekom visokom nivou. Čekalo se da neko glasno izgovori ono što je većina međusobno tiho komentarisala, pa da odustanemo. Ipak, krenuli smo i ispostavilo se da nismo pogrešili.

U Topoli nas je sačekao naš drugar Branko iz P.D. ,,Gorštak” – Mladenovac, koji će biti vodič na stazi. Krenuli smo u 9 sati od rudnika nemetala, pa pored crkve Sv. Arhangela Gavrila (XV vek). Posle nešto strmijeg uspona, laganom stazom dolazimo do vrha Venčaca (659 m.). Sve vreme, umesto najavljene kiše, prati nas slaba susnežica koja je na vrhu već stvorila snežni pokrivač. Nema vetra i nije hladno, tako da je vreme pogodno za planinarenje, mnogo bolje nego što smo očekivali.

Sa Venčaca, uglavnom laganom šumskom stazom, u 13 časova stižemo na vrh Bukulje (696 m.). Sa vrha silazimo u tople prostorije P.D.,,Bukulja” iz Aranđelovca, gde nas dočekuje Aca Milinković, predsednik društva. Za čaj, kafu i vruću rakiju pobrinula se njegova supruga. Aca nas upoznaje sa istorijom i znamenitostima okoline, aktivnostima njihovog društva, osnovanog pre 78 godina, mogućnostima za planinarenje i dr. Umesto planiranih 45 minuta ostajemo skoro duplo duže, fotografišemo se sa ljubaznim domaćinima i šumskom stazom spuštamo se u Aranđelovac.

U povratku svraćamo u Orašac, gde u Marićevića jaruzi obilazimo spomen obeležje Prvog srpskog ustanka, zatim na obavezno pivo, i u Čačak stižemo nešto posle 18 časova. Ovo je drugi put za nepune dve godine da naše društvo ove predele obilazi u zimskom periodu, pa smo konstatovali da bi bilo lepo doći i kada ove prelepe šume olistaju, obići Garaško jezero, Risovašku pećinu i još puno toga. Naš domaćin Aca je više puta ponovio da ćemo biti rado viđeni gosti.

Na akciji je ušestvovalo 22 planinara, pređeno je 16 km. uz ukupan uspon od oko 700 m.