DNEVNIK: decembar 2012.god.

02. decembar: Na akciji Tučkovo – Orovica (856m) učestvovalo je 11 članova PD ,,Kablar,,.  Polazna tačka bila je ispred prodavnice u Tučkovu. Pre polaska dogovoreno je da se, zbog najavljenih padavina, staza skrati tako što se sa Orovice ne ide na Kablar, već se sa vrha vraćamo na polaznu tačku. To je podrazumevalo odlazak  sopstvenim prevozom. Do vrha smo stigli za nepuna dva sata, i posle kratke pauze kružnom stazom krenuli smo nazad. Na polaznu tačku stigli smo posle ukupno tri i po sata, tako da smo pre 13 časova bili u Čačku. Prepešačili smo 11 km, uz visinsku razliku pri usponu od 580m.

09. decembar: Usled padavina u prethodnih nekoliko dana otkazana je akcija na Troglavu.

16. decembar: Najavljeno loše vreme, za vikend, uticalo je da se ujutru na autobuskoj stanici pojavi svega sedmoro planinara. Sopstvenim prevozom otišli smo do Guče, odakle smo posle 9 časova krenuli na pešačenje. Po lepom vremenu, i snegu debljine od 10 do 20 cm, preko Gornje Kravarice, pored etno naselja ,,Vajati,,  stigli smo do vrha Golubac (694m). Vreme nas i dalje služi, vidljivost je dobra, nema vetra, temperatura oko 10 stepeni. Izlazimo na Stanojev vrh (733m), najvišu tačku u ovom kraju. Ispod nas oblaci, kroz koje su se ,,probili,, vrhovi Ovčara, Kablara, Orovice i Loreta. Posle tačno 6 sati pešačenja silazimo u selo Rti, gde je predviđen završetak današnje akcije. Prešli smo 17 km, uz visinsku razliku od oko 600m. Nešto ispred 17 časova stižemo u Čačak, gde nas je dočekala kiša.

23. decembar: Počelo je više nego skromno. Za akciju na Jelici na satanku se prijavilo svega petoro planinara. Opet je vremenska prognoza učinila svoje. Najavljenih plus 8 stepeni mnoge je asociralo na raskvašen sneg, blato, mokra stopala. Ipak, kod lokomotive, u zakazano vreme, pojavilo se nas trinaestoro. Srećom, imali smo dovoljno vozila za prevoz do polazne tačke. U toku puta prihvatili smo Jugov prelog da, umesto izlaska na Jelicu iz Ježevice, odemo do sela Rajac i odatle napravimo kružnu turu preko Rajačkog visa. Pokazalo se da nismo pogrešili. Na polasku je bilo veoma hladno (oko minus 7), ali crveno nebo iznad Stolova najavljivalo je izuzetan dan. Prvi deo staze ujedno je bio i najteži. Na Rajčki vis (819m) izlazimo strmom, neobeleženom stazom, kroz šumu, tako da smo se brzo zagrejali. Posle je sve bilo lakše. Kroz pravu snežnu idilu, obasjani suncem, nastavili smo do Glogovačkog visa (811m). Vreme je vedro, pogled savršen, sneg se još uvek ,,drži,,. Idemo lagano, vremena imamo na pretek. Već smo u selu Premeća, odakle se, ispod Šibonjskog brda i uz Rosinu kosu, ponovo vraćamo u Rajac. U seoskoj prodavnici tražimo (i nalazimo) potrebno osveženje.

Bilo nam je potrebno 6 sati, sa pauzama, da pređemo 16 km. i savladamo 750 metara uspona. Prava je šteta što ovakav dan, divno vreme i ambijent, nije iskoristilo više planinarara.

27. decembar:  Već tradicionalno, u sali Agronomskog fakulteta, održan je poslednji sastanak članova planinarske i alpinističke  sekcije u ovoj godini. Sastanku je prisustvovalo 63 planinara. Predsednik društva pozdravio je prisutne, analizirao proteklu i poželeo još više uspeha u narednoj godini. Nakon podnetih izveštaja o realizaciji planova iz prošle godine, i prezentacije statističkih podataka, predstavljen je plan akcija za 2013. god. Na kraju, prikazane su odabrane fotografije sa svih akcija u 2012. godini.

29. decembar: Kao i prethodnih godina, planinarsko veče u restoranu ,,Talia,, opravdalo je naziv ,,najbolje žurke u gradu,,. Uz sjajni Acoustic band, šest sati pesme i igre proteklo je začas. U pravoj novogodišnjoj atmosferi, oko 110 izuzetno raspoloženih (uglavnom) planinara, stavilo je tačku na 2012. godinu.  Druženje su upotpunili naši drugari iz Kraljeva, Niša, Prijepolja, Bora, Ivanjice i G. Milanovca.

VIDIMO SE VEĆ 02. JANUARA, NA KABLARU!